Tuesday 5 July 2011

kata abg..

nak tergelak pun ada baru dpt cerita dr my sis in law..abg aku ckp kt dia yg sebenarnya aku ni anak manja ayah..hah??betul ke?aku rasa x..bukan aku anak manja ayah.. sebab seingat aku.ayah seorang yg tegas.xbanyak cakap.. tp kalau di ingat2 boleh masuk akal juga sebab seumur hidup aku aku xpernah kena cubit dengan ayah. apatah lagi nk kena tampar.tapi di sebabkan 1 kes yang sememangnya aku telah buat ayah terluka.memang salah aku.. dan buat pertama kali nye selepas 19tahun ayah menampar aku sampai terhantuk kepala aku kat pintu. darah meleleh xingat..malam tu tuhan jer tahu bertapa sakit nyer aku rasa.. memang peristiwa tu xdpt aku nak lupa sampai sekarang.sampai sekarang terbawa2 dlm mimpi.... dan sampai sekarang juga larh aku x berbaik dengan ayah lagi.. sebenarnya aku rindu pada ayah.tapi xtau nak mulakan macam mana, setiap kali jumpa pun ayah macam menggelak jer nak jumpa aku.apatah lagi nk bercakap. dan sekarang bulan puasa n raya dah nak dekat..masuk tahun ni dah 5kali raya aku x pernah beraya dengan ayah.apatah lagi nak merasa macam masa dulu.. adik beradik yang lain pun dah xsanggup nak nak tengok mak menangis setiap kali raya mengenangkan aku jauh.bukan jauh dari negara ni tapi jauh dari keluarga. sampai bila aku nak macam ni pun aku pun tak tahu. mujurlah aku masih ada suami,anak yang sentiasa berada kat sisi aku.menyanyangi aku n memahami perasaan aku.keluarga belah mertua pun ok. jadi setiap kali raya aku xrasa kensunyian sangat.kalau rindukan ayah..aku akan call dia tapi cuma sekadar dpt mendengar suara ayah menyebut "hello,nak bercakap dengan siapa"? itu pun dh cukup utk mengubat rasa rindu aku pada ayah.... hurm.... setiap kali lepas solat xda doa lain melainkan doa supaya aku dpt berbaik n bersama dengan ayah semula.sengguhnya kerinduan pada ayah tu xdpt dh aku nk tahan...

1 comment:

  1. la kenapa sampai camtu ? besar sgt ke salah nova dulu tu ? sabar & byk2 la berdoa eh =)

    ReplyDelete